Mail scdvv.blaj@asas.ro Telefon +40 258 711 623 Magazin Magazin Facebook SCVBlaj English

STAȚIUNEA DE CERCETARE ȘI DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURĂ ȘI VINIFICAȚIE BLAJ

  • DESPRE
    Istoric Organizare Documente de interes public
  • CERCETARE
    Laboratoare Publicații Realizări Consultanță
  • DEZVOLTARE
    Baza experimentală Aiud Baza experimentală Blaj Baza experimentală Crăciunel-Ciumbrud Crama
  • PROIECTE
    În derulare Rezultate
  • PRODUSE
    Pomicultură Viticultură Vinificație Portaltoi Altele
  • GALERIE
  1. Documente de interes public
  2. Regulament de organizare şi funcţionare al SCDVV Blaj

Regulament de organizare şi funcţionare al SCDVV Blaj

 

 

  Nr.592/ 22.04.2025
                                          
 
REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
AL S.C.D.V.V-BLAJ
 

Cod: R.O.F – SCDVV Blaj

 
 
DIRECTOR SCDVV Blaj
        Dr.Ing. Tomoiagă Liliana Lucia
 
Aceastã procedurã nu poate fi reprodusã sau copiatã de cãtre o terţã  parte, fie în totalitate, fie pe capitole, fãrã aprobarea scrisã a managementului SCDVV Blaj .
Clienţii sau organismele de certificare care deţin aceastã procedurã sunt rugaţi sã trateze în mod confidenţial conţinutul acesteia.
 
 
 
2025
                               
APROBAT ,                                                                                           ASAS BUCURESTI                           PRESEDINTE,                                                Prof.univ. emerit dr.ing. dr.h.c. Valeriu Tabara
 
 
 
                           REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
                                                           AL SCDVV BLAJ
 
 
CAP.I. DISPOZIȚII GENERALE
               STAȚIUNEA DE CERCETARE- DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURĂ ȘI VINIFICAȚIE BLAJ, cu sediul în Municipiul Blaj, str. Gheorghe Barițiu, nr.2, județul Alba, CUI 1767070, este persoană juridică română, organizată ca instituție de drept public, din domeniul cercetării din agricultură, având ca obiect principal activitatea de cercetare-dezvoltare în conformitate cu dispozițiile art. 34 alin.1 din Legea nr.45/2009.
              Unitatea își desfășoară activitatea conform cu :
.    Legea nr.45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Știinte Agricole și Silvice “Gheorghe Ionescu – Șișesti “ București și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare modificată și completată de Legea nr.72/2011.
HG 243/2018 privind reorganizarea Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Blaj și modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
.    HG nr. 778/2019 privind înființarea unor stațiuni de cercetare-dezvoltare agricolă în domeniul viticulturii prin reorganizarea unor stațiuni de cercetare și producție agricolă din domeniul viticulturii;
.    Legea nr.153/2017 – Lege cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. 
În scopul realizării principalului său obiect de activitate – cercetare-dezvoltare și în concordanță cu legislația aplicată în vigoare, SCDVV Blaj se află în subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice “Gheorghe Ionescu Șișesti”(ASAS BUCUREȘTI).
      ASAS București colaborează cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cu Ministerul Educației Cercetării și Inovării, cu Ministerul Mediului, cu Academia Română , cu Consorțiul Universităților de Științe Agricole, precum și cu alte instituții și organizații pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate.
      Sediul STAȚIUNII DE CERCETARE – DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURA SI VINIFICATIE BLAJ  este în  Municipiul Blaj, str. Gheorghe Barițiu, nr.2, județul Alba.
CAP.II. SCOPUL ȘI OBIECTUL DE ACTIVITATE
      Stațiunea este înființată în scopul desfășurării activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică în domeniul viti-vinicol, participării la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului și la realizarea cu prioritate a obiectivelor științifice și tehnologice ale Programului Național de cercetare științifică și al altor Programe  de cercetare pentru domeniul sau de activitate.
      In conformitate cu dispozițiile art.32 alin (1) si (2 ) din Legea nr.45/2009:
        “(1) Obiectivele activității unităților de cercetare-dezvoltare sunt cercetarea fundamentală și cercetarea aplicativă; dezvoltarea tehnologică și inovarea; producerea , multiplicarea și comercializarea de semințe, material săditor, transferul tehnologic al rezultatelor cercetării; instruirea profesională; servicii de consultanță și expertiză; editarea de publicații; relații știintifice internaționale; relații de cooperare și de comerț interior și exterior, alte obiective  ce decurg din activitatea specifică unităților de cercetare-dezvoltare, inclusiv activități de cooperare sau de asociere cu alte instituții, organizații și operatori economici din țară și străinătate.
       (2) Unitățile de cercetare – dezvoltare pot să își dezvolte rețele de extensie a rezultatelor cercetării și de verificare a unor tehnologii.”
A. Activități de cercetare- dezvoltare :
       1. – cercetare de baza și orientată,  realizată în scopul creșterii nivelului cunoștiințelor în domeniul propriu sau în domenii conexe ale științei și tehnicii: viticultură, vinificație; crearea de soiuri noi și clone de viță de vie, ameliorarea sortimentului actual; organizarea, amenajarea și ameliorarea terenurilor pentru viticultură; producerea materialului săditor viticol liber de viroze din categorii biologice superioare, producerea de vinuri, băuturi alcoolice; protecția mediului înconjurător în legătură cu activitatea viti-vinicolă; metode de analiză și investigare în viticultură și vinificație din podgoriile județului Alba.
      2. – cercetare aplicativa de tip precompetitiv prin realizarea de modele si poligoane experimentale, stații pilot, creații, perfecționarea metodelor, tehnologiilor și creațiilor existente.
      3. – cercetări aplicative în vederea elaborării tehnologiilor de cultura a viței de vie și de vinificare, adaptate condițiilor specifice arealelor din zonele de activitate , retehnologizarea și modernizarea sectoarelor întreprinderilor  și unităților economice - în viticultură, în producerea materialului săditor  viticol, în vinificație și producerea de vinuri și sucuri;
      4. – elaborarea de studii, strategii, diagnoze și prognoze privind dezvoltarea domeniului stiinței și tehnologiei, în viticultură, vinificație și producerea  de vinuri, băuturi alcoolice și nealcoolice (sucuri) ;
      5. – elaborarea de proiecte de standarde de ramura privind materialul săditor viticol, struguri de masă și pentru vin, vinuri și băuturi pe baza de must, vin, struguri ;
      6. – cercetarea fundamentală și aplicativă desfășurată prin contracte directe și cooperări: - în viticultură; în vinificație și producerea de vinuri, băuturi alcoolice și nealcoolice ; organizarea, amenajarea și ameliorarea terenurilor pentru viticultură; pomicultura protecția mediului și a ecosistemului viticol si pomicol  etc.;
      7. – producerea și valorificarea materialului săditor viticol si pomicol, a strugurilor de vin si de masă, a vinurilor și băuturilor nealcoolice, a produselor secundare din vinificație, a materialelor oenologice, a fructelor si produselor derivate din fructe;
– valorificarea bunurilor materiale disponibilizate ;
B. Activități conexe activității de cercetare-dezvoltare :
       1.- acordarea de asistență tehnică și consultanță în producerea de material săditor viticol certificat, organizarea, amenajarea și ameliorarea terenurilor, înființarea, organizarea și exploatarea plantațiilor viticole, prelucrarea strugurilor și producerea vinurilor, vinurilor de varietate, VS, IG și DOC.
      2.- furnizarea de servicii stiințifice și tehnologice agenților economici sau oricăror beneficiari interesati; expertize de specialitate, prestări privind înființarea și exploatarea plantațiilor viticole, producerea vinurilor și băuturilor nealcoolice etc.
      3. – elaborarea la cerere și contracost a unor studii de fezabilitate și efectuarea de analize și teste în domeniul de activitate viti-vinicol ;
C. Formarea si specializarea de cercetători și de cadre de specialitate în domeniul propriu de activitate : cursuri de tehnica experimentala viti –vinicolă, control al calității produselor viti- vinicole, doctorat, specializări și strategii de documentare și perfecționare în țară și străinatate, formare profesională în domeniul viticulturii și vinificației;
D. Relații de cooperare științifică internațională cu instituții de cercetare și învățământ : privind tematica în domeniu .
E. Activitate de valorificare a rezultatelor cercetării:
        - multiplicarea și difuzarea în producție a creațiilor biologice  (material săditor, fermenți selectionați, biostimulatori ) ;
       - elaborarea , editarea și difuzarea rezultatelor stiințifice prin materiale tipărite audio și vizuale ;
       -desfacerea produselor din activitatea de cercetare–dezvoltare și prestații ;
F. Activitate de comert interior și exterior direct și prin comision :
     - în legatura cu domeniul său de activitate.
G. Participarea si organizarea de concursuri si expoziții interne și internaționale:
    - în domeniul de activitate .
H. Executarea de lucrări și investiții în viticultură și vinificație, mica producție de utilaje și instalații specifice și orice activități menite să asigure folosirea bazei materiale și iîmbunătățirea activității de bază ;
I . Alte activități ce decurg din obiectul de activitate specific .
CAP.III. PATRIMONIUL
               Conform bilanțului contabil la data de 31.12.2024, Stațiunea are total active în sumă de 23.498.369 RON.
Patrimoniul funciar al Stațiunii este de 326,1109 ha, teren în administrare, conform HG nr.243/2018.
Modificările în destinația fondului funciar al Stațiunii se înaintează și avizează de către ASAS care le înaintează spre aprobare organelor de drept.
În exercitarea drepturilor sale, Stațiunea folosește și dispune, iar după caz posedă, în condițiile legii, bunurile aflate în patrimoniul său sau în administrarea sa, în scopul realizării obiectului de activitate și beneficiază de rezultatele utilizării acestora.
Stațiunea  administreazã  cu diligența unui bun proprietar bunuri proprietate publicã şi privată a statului şi are în proprietate proprie şi alte bunuri dobândite. Bunurile proprietate publicã şi privată, precum și cele dobândite sunt în administrarea stațiunii și se evidențiazã distinct în patrimoniul său.
Modificãrile în destinația fondului funciar al institutiei şi al patrimoniului imobiliar se avizeazã de cãtre ASAS şi se fac în condiţiile legii.
In exercitarea drepturilor sale, instituția folosește și dispune, iar dupã caz posedã, în condițiile legii, bunurile aflate în patrimoniul său, în scopul realizãrii obiectului de activitate și beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.
Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale si necorporale, efectuate și finalizate din fondurile publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite dacã prin contract nu se prevede altfel și se înregistreazã în evidența contabilã a instituției.
Inchirierea de activitãti sau bunuri din patrimoniu se poate face în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãtii de cercetare - dezvoltare și al creșterii eficienței  economice a activitãții stațiunii, în condițiile prevederilor legale corespunzătoare și cu aprobarea Academiei de Știinte Agricole și Silvice. Patrimoniul stațiunii poate fi modificat conform prevederilor legale.
CAP.IV. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ ȘI FUNCTIONALĂ A SCDVV BLAJ
1. Stațiunea are în cadrul structurii sale organizatorice laborator de cercetare, baze  experimentale de cercetare-dezvoltare, compartimente și unități de prezentare și desfacere.
         a. Activitatea de cercetare ştiinţifică – este coordonată de Director adjunct științific și se desfăşoară în cadrul Laboratorului de cercetare viticultură-vinificație compus din următoarele colective:
Colectiv Agrochimia și fiziologia viței de vie;
Colectiv Protecția plantelor;
Colectiv Biotehnologii horticole și agritehnică viticolă;
Colectiv Ameliorarea viței de vie;
Colectiv Vinificație – Stație de vinificație.
   b. Activitatea de dezvoltare – este coordonată de Directorul adjunct tehnic și se desfãşoarã în urmãtoarele subunitãţi:
-     Baza experimentalã – material săditor viticol - Blaj;
Baza experimentalã - viticolă Crăciunelu de Jos - Cimbrud;
Baza experimentalã - material săditor pomicol – Aiud;
  c.Activitatea economică – este coordonată de Directorul adjunct economic și se desfãşoarã în Compartiment financiar-contabil;
        d. Aparatul funcţional care cuprinde:
Compartiment juridic;
Compartimentul de resurse umane – salarizare - administrativ;
Compartimentul achiziţii publice;
Compartimentul audit.
Compartimentele de muncă își desfășoară activitatea sub coordonarea Consiliului de administrație și a directorului stațiunii.
2. Stațiunea poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice şi alte compartimente fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului de activitate, în baza Hotărârii Consiliului de Administraţie şi cu aprobarea ASAS Bucureşti;
3. Modificările sau completările în structura organizatorică a Stațiunii se propun de directorul unității,  se avizează de Consiliul de administraţie şi Consiliul ştiinţific şi se aprobă de ASAS Bucureşti;
4. Subunităţile din structura organizatorică a Stațiunii răspund în faţa Consiliului de administraţie şi a directorului, de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competențelor încredinţate acestora;
5. Organigrama instituției se propune de directorul general, se supune Hotărârii Consiliului de Administraţie, se aprobă de ASAS şi este anexă la prezentul regulament.
CAP.V. ORGANELE DE CONDUCERE : SARCINI ȘI ATRIBUȚII 
Conducerea SCDVV BLAJ este asiguratã de:
Consiliul de administratie;
Director ;
Consiliul de administratie
Consiliul de administratie este organul de conducere al unității, format din 5 membrii din care doi sunt propusi de directorul stațiunii:
    Structura Consiliului de administraţie este următoarea:
1 preşedinte;
4 membri;
     Din Consiliul de administratie fac parte de drept:
directorul statiunii – președinte;
un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
un reprezentant al Academiei de Stiinţe Agricole şi Silvice;
președintele consiliului științific;
membru din cadru Stațiunii ;
Din Consiliul de administraţie al stațiunii face parte şi un salariat (persoana care asigura secretariatul consiliului de administrație) propus de director.
Numirea Consiliului de administraţie se face prin decizia Preşedintelui ASAS pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
Revocarea membrilor Consiliului de administraţie se face de către Preşedintele ASAS, la propunerea directorului Statiunii , pentru abateri sau pentru neîndeplinirea îndatoririlor ce le revin.
 Absenţa nemotivată la 3 şedinţe consecutive implică revocarea din funcţie.
Membrii Consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţiile de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate. 
Reprezentaţii de drept sunt membrii ai Consiliului de administraţie numai pe perioada când aceştia sunt salariaţii instituţiilor respective.
Persoanele numite ca membri ai Consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două Consilii de administraţie (institut sau stațiuni) şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care stațiunea  are relaţii contractuale sau interese concurente.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul (soţia), copii ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelasi profil sau cu care stațiunea se află în relaţii comerciale directe.
La şedinţele Consiliului de administraţie pot fi invitati: un membru al sindicatului, alte persoane din unitate, care au tangenţă cu problemele puse în discuţie, fără a avea drept de vot respectând solemnitatea sedințelor și confidențialitatea informațiilor .
Atribuţiile Consiliului de administraţie, în principal, sunt:
a) aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului ştiinţific;
b) aprobă, la propunerea Consiliului ştiinţific, strategia şi programele de cercetare - dezvoltare ale Stațiunii, de introducere a unor tehnologii performante şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală în domeniul cercetării viti-vinicole, de dotare a laboratoarelor şi a câmpurilor experimentale;
c) propune, fundamentat, modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a Stațiunii , înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;
d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi rectificarea de buget care se depune la ASAS în vederea aprobării, conform reglementărilor legale;
e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare ASAS şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de Stațiune în anul precedent, inclusiv al institutelor și staţiunilor coordonate;
f) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de Stațiune şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;
g) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de stațiune;
h) propune ASAS spre aprobare, în condițiile legii majorarea sau diminuarea  patrimoniului, precum şi asocierea în participaţiune sau închirierea unor bunuri, servicii, subunități de dezvoltare din patrimoniul unității;
i) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
j)aproba demararea inițierii negocierii contractului colectiv de muncă la nivel de unitate la propunerea directorului conform art.129 alin. (2) din Legea dialogului social nr.367/2022 și negociaza contractual colectiv de muncă. 
k) propune, fundamentat, scoaterea la concurs a posturilor vacante şi a celor nou create în domeniul  cercetarii–dezvoltării ale stațiunii, pentru promovare în grade profesionale de CS , CS III, CS II  și le supune aprobării ASAS;
l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs din componenţa Stațiunii pentru ocuparea posturilor vacante;  
m) analizeazã şi avizeazã rapoartele anuale privind activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare, de consultanţã şi asistenţã tehnicã a institutiei ;
n) avizeazã şi supune spre aprobare de cãtre ASAS propuneri de colaborare sau asociere în participaţiune sau în parteneriat public-privat cu alte unitãţi de cercetare, de învãţãmânt sau cu agenţi economici pentru realizarea de servicii sau activitãți de producţie, în scopul transferului rezultatelor activitãţii de cercetare – dezvoltare şi obţinerii de beneficii reciproce, potrivit ROF propriu şi  a prevederilor legale;
o) analizează şi avizează propunerile pentru închirierea unor spaţii şi bunuri, conform legislaţiei în vigoare şi le supune aprobării ASAS;
p) propune spre aprobare deplasãrile în strãinãtate pentru personalul din instituție;
r) aprobă clasarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a bunurilor materiale;
s) exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza Regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de ASAS.
Consiliul de administraţie hotărăşte în problemele privind activitatea instituției, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele Stațiunii o cere, la convocarea preşedintelui sau la solicitatea unei treimi din numărul membrilor săi.
Dezbaterile Consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către un membru desemnat de ceilalti membri ai Consiliului de administrație.
Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 4 din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa Consiliului de administraţie poate fi reprogramată, într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. 
          Participarea membrilor Consiliului de Administrație la ședințe poate avea loc și prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță, video conferință, teleconferință, menționiându-se în procesul verbal modalitatea de participare.
Hotărârile Consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
La şedinţele Consiliului de administraţie pot participa, în calitate de invitați, un reprezentant al sindicatului sau al salariaţilor în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. In situaţiile în care pe ordinea de zi se discută probleme cu caracter social, de reorganizare a Statiunii  sau de concediere a personalului din institutie, aceştia au dreptul la opinie dar nu au drept de vot.
Membrii Consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru administrarea patrimoniului Stațiunii.
Membrii Consiliului de administraţie care s-au împotrivit luării unor decizii ce s-au dovedit păgubitoare pentru Stațiune nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de Procese verbale ale Consiliului de administraţie.
Membrii Consiliului de administraţie care nu respectă prevederile de mai sus răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate Statiunii ca urmare acestui fapt.
In primul trimestru al fiecărui an, Consiliul de administraţie prezintă ASAS un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate şi BVC-ul pe anul în curs.
Secretariatul Consiliului de administraţie este asigurat prin secretar numit prin decizia directorului, dintre salariaţii institutiei.
 
Atribuţiile secretarului sunt următoarele:
- primeşte materialele ce urmează să fie supuse discutării şi aprobării în şedinţe;
- împreună cu preşedintele  întocmeşte ordinea de zi a şedinţelor;
- pune la dispoziţia membrilor Consiliului de administraţie ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii cu cel puţin cinci zile lucrătoare înainte;
- anunţă membrii Consiliului de administraţie de orice schimbare a datei şedinţelor ordinare, din motive obiective şi şedinţele extraordinare;
- întocmeşte procesul -verbal de şedinţă pe care îl semnează;
- prezintă procesul -verbal membrilor Consiliului de administraţie pentru a fi însuşit şi semnat;
- redactează hotărârile şedinţelor Consiliului de administraţie, le prezintă preşedintelui pentru semnare şi le comunică compartimentelor sau salariaţilor care răspund de aducerea la îndeplinire;
- menţionează pe fiecare material discutat hotărârea Consiliului de administraţie şi data şedinţei în care a fost luată;
- îndosariază şi păstrează materialele supuse discuţiei şi aprobării Consiliului de administraţie;
- redactează copii extras din Procesul verbal de şedinţă ori de câte ori este nevoie, precum şi alte documente asemenea;
- păstrează secretul şedinţelor Consiliului de administraţie;
- prezintă numai cu aprobarea preşedintelui Consiliului de administraţie procesele verbale de şedinţe ale Consiliului de administraţie persoanelor din instituţiile care solicită acest lucru.
2.Consiliul științific
        Orientarea, coordonarea şi evaluarea activităţii de cerectare-dezvoltare a SCDVV BLAJ sunt asigurate de Consiliul ştiinţific care este format din 5 membri, cercetători stiințifici reprezentând domeniile ştiinţifice din cadrul acestuia.
 Sunt membrii de drept al Consiliului ştiinţific, directorul Stațiunii și secretarul  ştiinţific.
Consiliul ştiinţific se alege prin vot secret, din fiecare laborator.  Reprezentanţii aleşi la nivelul laboratoarelor se supun votului secret al întregului colectiv de cercetători din stațiune  alegându-se un număr de 3 membri care se adaugă membrilor de drept.
Președintele Consiliului Științific este secretarul Stiințific al SCDVV BLAJ. 
Consiliul ştiinţific se alege pe o perioadă de 4 ani.
 Atribuţiile Consiliului ştiinţific sunt următoarele:
colaboreaza la stabilirea  strategiei  de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare în domeniul viticulturii şi vinificaţiei în concordanţă cu strategia pe termen mediu şi lung de dezvoltare a cercetării  la nivel naţional stabilită de MECIS şi strategia de dezvoltare a sectorului viti-vinicol din România stabilită de MADR;
stabileşte potrivit Planului Naţional pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare planurile proprii de cercetare-dezvoltare;
Contribuie la realizarea directivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul vitivinicol, ale Planului sectorial de cercetare al MADR şi la participarea statiunii la programele europene de cercetare (din cadrul  FP 7 etc.);
Examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică din domeniul viticulturii şi vinificaţiei, precum şi realizarea acestora;
Avizează programele de dotare a laboratoarelor şi câmpurilor experimentale cu aparatură şi utilaje performante şi a bibliotecii institutiei cu cărţi şi reviste de specialitate);
Îndrumã şi controleazã execuţia programului anual al activitãţilor de cercetare ştiinţificã, inovare şi dezvoltare tehnologicã al Statiunii şi al subunitatilor de cercetare-dezvoltare coordonate;
Propune Consiliului de Administraţie măsurile care trebuie luate pentru realizarea  strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare în domeniul viti-vinicol pentru zona de influenţă;
Organizează acţiuni de perfecţionare profesională; face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare în grade profesionale;
Avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate;
Propune Consiliului de Administraţie spre aprobare numărul de posturi, pe funcţii şi grade profesionale, ce se scot la concurs în concordanţă cu necesităţile şi resursele financiare ale institutiei;
Aprobă comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de AC, CS, CS III şi avizează rezultatele concursurilor pentru funcţiile de AC, CS şi CS III din instituție;
Indruma și controleaza execuția programului anual al activităților de cercetare științifica și dezvoltare tehnologică al Stațiunii ;
Avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaționale cu scop ştiinţific;
Propune lucrările valoroase ce pot candida la acordarea premiilor ştiinţifice ale ASAS şi Academiei Române;
Analizează rapoartele de deplasare în străinătate şi urmăreşte realizarea acţiunilor cu caracter ştiinţific cuprinse în planurile de măsuri ale acestor rapoarte. Prezintă spre aprobare Preşedintelui Consiliului de Administraţie rapoartele de deplasare în străinătate şi asigură înaintarea acestora la ASAS. 
Analizează şi avizează lucrările ştiinţifice propuse spre publicare şi se preocupă de apariţia acestor publicaţii.
Consiliul ştiinţific se întruneşte lunar şi ori de câte ori interesele instituției o cer.
  Unul din membrii Consiliului ştiinţific, propus de preşedintele acestuia va asigura secretariatul Consiliului ştiinţific.
 In conformitate cu art. 34 lit. b) din Legea 45/2009 Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului ştiinţific se aprobă de Consiliul de administraţie.
Atribuţiile secretarului sunt următoarele:
- împreună cu preşedintele (vicepreşedintele) întocmeşte ordinea de zi a şedinţelor;
- pune la dispoziţia membrilor Consiliului ştiinţific ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii cu cel puţin cinci zile lucrătoare înainte;
- anunţă membrii Consiliului ştiinţific de orice schimbare a datei şedinţelor ordinare, din motive obiective;
- întocmeşte procesele verbale de şedinţă pe care le semnează şi ţine evidenţa acestora într-un registru special;
-   prezintă procesul verbal membrilor Consiliului ştiinţific pentru a fi însuşit şi semnat;
- ţine evidenţa documentelor intrate spre analiză avizare şi aprobare precum şi a documentelor ieşite într-un registru special de intrări-ieşiri.
- redactează hotărârile şedinţelor Consiliului ştiinţific, le prezintă preşedintelui pentru semnare şi le comunică compartimentelor sau salariaţilor care răspund de aducerea la îndeplinirea acestora ;
-  îndosariază şi păstrează materialele supuse discuţiei şi aprobării Consiliului ştiinţific;
- redactează copii extras din Procesul verbal de şedinţă ori de câte ori este nevoie, precum şi alte documente asemenea;
-  păstrează secretul şedinţelor Consiliului ştiinţific.
Pentru activitatea desfășurată în calitate de membri ai consiliului de administrație, aceștia pot beneficia de o indemnizatie lunară stabilită de președintele ASAS, dar nu mai mult de 10% din salariul de baza al directorului unității în funcție de resursele financiare disponibile în temeiul art. 34 lit.(a) din Legea 45/2009 cu modificările și completările ulterioare .
3 . Directorul stațiunii
Activitatea curentã a stațiunii este condusã de directorul acesteia, numit pe o perioadã de patru ani, pe bazã de concurs, organizat de Prezidiul ASAS şi decizie a președintelui ASAS, cu sau fără grad stiințific dintre specialiştii din domeniu cu aptitudini manageriale, conform cu disp. art 41 alin.(2) din Legea nr.45/2009 .
            La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului poate fi prelungită pe o perioadă de cel mult 4 ani. Eliberarea din funcţie a directorului se face de cãtre ASAS. 
Directorul are în principal, urmãtoarele atribuții și responsabilitãți:
1.  Este preşedintele Consiliului de administraţie;
2. Reprezintã, personal sau prin delegat, interesele Stațiunii în relațiile cu celelalte organe, organizații și agenți economici, precum şi cu persoane fizice şi juridice din țarã și din strãinãtate;
3. Stabileşte atribuţiile, competențele şi relațiile la nivelul subunitãţilor instituției, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul Consiliului de administraţie;
4. Propune Consiliului de administraţie îmbunătăţirea structurii organizatorice şi funcţionale a stațiunii ;
5. Numeşte secretarul ştiinţific, inginer șef, directorul economic în urma concursurilor organizate pe baza criteriilor propuse de Consiliul științific şi îi revocã,  dupã caz, cu avizul Consiliului de administraţie. Propune spre avizare componența comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de secretar științific, directorul tehnic, director economic;
6. Angajeazã şi concediazã personalul din stațiune, conform prevederilor legale şi ale Contractului colectiv de muncã;
7. Asigurã negocierea Contractului colectiv de muncă la nivelul stațiunii şi negociază salariile personalului în funcţie de prevederile legale şi criteriile de evaluare;
8. Propune spre avizarea instituției  documentaţiile pentru deplasare în străinătate ale personalului și le supune aprobării ASAS;
9. Analizeazã şi rezolvã situaţiile conflictuale rezultate din relaţiile de muncă din unitatea proprie, în limita prevederilor legale;
10. Rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; rãspunde de organizarea şi conducerea contabilitãţii stațiunii;
11. Adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operațiunilor de comerţ, prin compartimentele proprii specializate;
12.Analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii inclusiv activitatea de marketing;
13.Are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator terţiar de credite pentru sumele alocate de la bugetul de stat prin proiectele obţinute în competiţii şi subvenţii;
14.Poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuțiile sale celorlalte persoane din conducerea stațiunii; Exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de Consiliul de administraţie;
15.Coordoneazã ansamblul activitãților menite sã ducã la atingerea obiectivelor de activitate ale instituției și rãspunde de realizarea indicatorilor de performanțã stabiliți;
  16. Rãspunde de contractarea lucrãrilor de cercetare-dezvoltare si a altor lucrãri din profilul si competenta stațiunii;
17. Propune spre avizarea institutiei și ASAS, componenţa Consiliilor ştiinţifice şi a Consiliilor de administraţie, organigrama, statul de funcţii, ROF;
  18.Propune revocarea membrilor Consiliului stiințific și ai Consiliului de administrație;
19.Propune spre aprobare comisiile de concurs pentru promovarea în grade științifice de cercetator științific și cercetător științific principal gradul III;
20.Organizează sistemul de control intern managerial, urmărește și coordonează funcționarea în conformitate cu legislația în vigoare și regulamentele și normele interne de organizare și funcționare ale stațiunii;
           21. Organizeaza  controlul financiar de gestiune si controlul  financiar preventiv ;
22. Ia măsuri pentru cunoașterea de către întregul personal a actelor normative în  vigoare, care vizează activitatea unității și asigură respectarea întocmai a acestora;
      23. Aprobă normele privind disciplina tehnologică şi administrativă în unitate, aprobă normele şi normativele locale de muncă;
24. Aprobă măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii produselor şi organizează controlul tehnic de calitate pe faze de fabricaţie;
25. Ia măsuri pentru aplicarea corespunzătoare a normelor de securitate şi sănătate în muncă, protecţia mediului şi PSI;
26. Ia măsuri în concordanţă cu Codul muncii pentru recuperarea pagubelor produse de salariaţii unităţii;
27. Prezintã STAȚIUNII și Academiei de Științe Agricole și Silvice rapoarte privind activitatea de cercetare-dezvoltare, situația economicã și financiarã a stațiunii şi la solicitare studiile, proiectele și prognozele de restructurare și retehnologizare precum și alte documente privind activitatea stațiunii;
28. Exercitã atributiile si are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aprobã și ia mãsuri privind activitatea stațiunii, cu exceptia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
  29. Are în subordine secretarul ştiinţific, inginerul sef, director economic şi  urmãtoarele compartimente: Compartimentul juridic, Compartimentul resurse umane-salarizare-administrativ, Compartimentul audit și Compartimentul achiziții publice;
4.Directorul științific
             Directorul ştiinţific este numit de directorul stațiunii, în urma concursului de promovare și este direct subordonat acestuia. Răspunde de întreaga activitate de cercetare ştiinţifică a unităţii.
Are următoarele atribuţii şi răspunderi :
           1.-este președintele consiliului științific ;
2. -asigură conducerea întregii activităţi de cercetare ştiinţifică din statiune, urmărind pregătirea din timp a propunerilor de proiecte, crearea condiţiilor materiale şi organizatorice pentru realizarea tuturor programelor, proiectelor temelor de cercetare.
3. Îşi execută propriul program de cercetare ;
4. Asigură participarea la sesiunilor ştiinţifice anuale şi răspunde de participarea în cadrul manifestărilor ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
5. Coordonează activitatea de perfecţionare, documentare şi specializare a cercetătorilor în ţară şi străinătate;
6. Răspunde de activitatea publicistică a stațiunii prin editarea publicaţiilor periodice şi a articolelor în reviste de specialitate din ţară şi străinătate;
7. Coordonează activitatea de dotare a laboratoarelor cu aparatură, reactivi, etc., precum și a bibliotecii cu cărţi, reviste, documentații tehnice de specialitate, etc.;
8. Verifică şi avizează referatele ştiinţifice întocmite de către cercetători;
9. Coordonează centralizarea activitatii ştiinţifică a laboratoarelor;
        10. Răspunde alături de directorul stațiunii şi de director economic de contractarea lucrărilor de cercetare; Indrumă, controlează și răspunde de activitatea cercetătorilor din stațiune. 
       11. Se preocupă, împreună cu inginerul șef  de implementarea şi aplicarea în producţie a rezultatelor ştiinţifice ale sectorului de cercetare;
         12. Propune directorului angajarea, promovarea, stimularea şi sancţionarea personalului din sectorul de cercetare; propune comisiile pentru examinarea candidaţilor la concursurile de promovare a cecercetãtorilor în grade ştiinţifice;
         13. Stabileşte măsuri concrete şi eficiente pe linie de securitate şi sănătate în muncă, situaţii de urgenţã şi protecţia mediului în sectorul de cercetare;
          14. Execută şi alte sarcini în legătură cu activitatea de cercetare;
       15. Respectă prevederile ROF, ROI, CCM şi dispoziţiile cuprinse în legi, hotărâri de guvern, ordonanţe, ordine privind activitatea sectorului pe care îl conduce;
16. Este înlocuitorul de drept al directorului şi preia atribuţiile acestuia în lipsa sa din unitate, îndeplinește orice alte dispoziții date de directorul stațiunii ;
Secretarul ştiinţific al SCDVV BLAJ are în subordine directă următoarele compartimente şi activităţi:
Colectiv Agrochimia și fiziologia viței de vie;
Colectiv Protecția plantelor;
Colectiv Biotehnologii horticole și agritehnică viticolă;
Colectiv Ameliorarea viței de vie;
Colectiv Vinificație – Stație de vinificație.
Directorul tehnic
               Directorul tehnic al stațiunii este numit de către director, în urma susţinerii concursului de promovare şi este direct subordonat acestuia.
Are următoarele atribuţii şi răspunderi generale:
1.Răspunde şi coordonează activitatea pe linie de dezvoltare și producție în cadrul bazelor (fermelor) experimentale pilot din staţiune.
2.informează periodic conducerea stațiunii și Consiliul de administraţie de îndeplinirea planurilor programate lunare, trimestriale și anuale; 
3.Se preocupă permanent de folosirea judicioasă a patrimoniului viticol şi a bunurilor (clădiri şi utilaje) din stațiune.
4.Promovează permanent şi urmăreşte aplicarea celor mai noi rezultate din cercetare după cum urmează :
- înființarea de plantaţii mamă portaltoi şi altoi din categoriile bază şi certificat;
- producerea de material săditor viticol certificat;
- tehnologii noi de cultură a viţei de vie;
- tehnologii moderne de prelucrarea, condiţionarea, îmbutelierea vinurilor şi a altor produse secundare (distilate din vin, rachiu de drojdie, vinuri spumante etc.);
5.Verifică în bazele (fermele) experimentale pe linie de securitate şi sănătate în muncă, situaţii de urgenţã şi protecţia mediului;
6.Propune directorului angajarea, promovarea, stimularea şi sancţionarea personalului din subordine;
7.Indeplineşte orice alte dispoziţii ale conducerii unității.
Directorul tehnic al SCDVV BLAJ are în subordine directă urmãtoarele compartimente şi activitãţi :
Baza experimentalã – material săditor viticol – Blaj;
Baza experimentalã - viticolă Crăciunelu de Jos – Cimbrud;
Baza experimentalã - material săditor pomicol – Aiud;
 
Directorul economic
               Directorul economic al instituției este numit de directorul stațiunii, în urma concursului de angajareșsi este subordonat direct acestuia. Răspunde de întreaga activitate economică a unităţii.
  Are următoarele atribuţii şi răspunderi:
           1. Conduce contabilitatea stațiunii, având inclusiv toate atribuţiile prevăzute pentru funcţia de director economic potrivit legii contabilităţii;
2.Asigura  respectarea riguroasa a  disciplinei financiar-bancare și răspunde de gospodărirea judicioasă a bunurilor materiale din stațiune, conduce contabilitatea stațiunii ;
3. Împreună cu directorul, directorul ştiinţific și directorul tehnic răspunde de realizarea unor venituri maxime cu cheltuieli materiale şi de muncă vie minime;
4. Organizează şi urmăreşte aplicarea unui regim strict al  economiei care să contribuie la creşterea eficienţei economice;
5. Împreună cu directorul angajează unitatea în relaţiile contractuale şi economico-financiare, cu Trezoreria şi alţi agenţi economici;
6. Asigură şi răspunde de finanțarea  activităţii de cercetare - dezvoltare, investiţii, de rambursarea creditelor şi de îndeplinirea celorlalte obligaţii financiare la termenele stabilite;
7. Răspunde de întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs şi îl supune aprobării Consiliului de administraţie;
8. Îndrumă, controlează şi răspunde de activitatea de evidenţă economico-financiară de la bazele (fermele) experimentale, servicii, precum şi de activitatea personalului economic şi a gestionarilor;
9. Organizează şi conduce contabilitatea, întocmeşte bilanţul contabil şi situaţia principalilor indicatori economico-financiari;
10. Propune directorului comisiile şi termenele privind inventarierea bunurilor patrimoniale, se ocupă de inventariere şi ia măsuri corespunzătoare, potrivit legii;
11. Stabileşte sau propune Consiliului de administraţie, după caz, trecerea pe cheltuieli a lipsurilor de valori materiale constatate la inventariere peste normele legale în cazul în care nu se datoresc culpei salariaţilor precum şi scăderea din gestiune a altor pagube, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
12. Răspunde întocmirea și de executarea întocmai a BVC-ului;
13. Asigură împreună cu directorul, directorul ştiinţific si directorul tehnic, crearea resurselor financiare pentru acoperirea costurilor de producţie, desfăşurarea normală a activităţii economice, constituirea fondurilor proprii, rambursarea creditelor bancare precum şi menţinerea echilibrului între venituri şi cheltuieli;
14. Răspunde de respectarea normelor legale cu privire la controlul financiar-preventiv, controlul ierarhic operativ curent şi controlul gestionar de fond asupra gospodăririi mijloacelor materiale şi băneşti din unitate;
15. Analizeazã bilanţul contabil şi intocmeste raportul de gestiune al statiunii de cercetare-dezvoltare şi îl trimite în termen util, spre aprobare, ASAS;
16. Îndeplineşte orice alte dispoziţii ale directorului;
17. Respectă prevederile ROI, ROF, CCM şi dispoziţiile cuprinse în legi, hotărâri de guvern, ordonanţe, ordine, instrucţiuni privind activitatea economico-financiară pe care o conduce;
 
CAP.VI. ATRIBUȚIILE SI RASPUNDERILE COMPARTIMENTELOR DE MUNCA
Sectorul de cercetare, format din:
-Director științific;
-Laborator de cercetare viticultură-vinificație care cuprinde:
Colectiv Agrochimia și fiziologia viței de vie;
Colectiv Protecția plantelor;
Colectiv Biotehnologii horticole și agritehnică viticolă;
Colectiv Ameliorarea viței de vie;
Colectiv Vinificație – Stație de vinificație.
Are următoarele atribuții și răspunderi generale:
           - elaboreaza la  solicitarea ASAS si MADR strategii de dezvoltare a cercetării în domeniul viti-vinicol, precum si strategia de dezvoltare a sectorului viti-vinicol din zona de sed-vest a țării;
- obținerea de fonduri pentru activitatea de cercetare prin participarea la competițiile organizate în cadrul programelor din Planul National pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare, a Programelor Europene și altele; 
- execută planurile tematice de cercetare ştiinţifică şi proiectele câştigate prin licitaţie în domeniul geneticii, ameliorării şi producerii materialului săditor viticol, tehnologiilor de cultura a vitei de vie, oenologie (vinificatie);
- organizează plantatii experimentale şi cimpuri demonstrative în statiune şi în unităţile cu profil viticol din zona de influenţă în vederea aplicarii în producţie a rezultatelor cercetarii științifice;
- elaborează tehnologii noi privind cultura intensiva a vitei de vie, producerea materialului săditor viticol, modernizarea plantatiilor viticole, infintarea de plantatii noi, obtinerea de noi tipuri de vinuri si bauturi pe baza de must si vin;
- execută lucrările după tehnologiile recomandate în propriile câmpuri experimentale pentru realizarea de producții care să răspundă, cantitativ și calitativ cerințelor pieții;
- coordonează şi îndrumă activitatea viti-vinicola din zona privind producerea materialului saditor viticol, intretinerea plantatiilor viticole, protectia fitosanitara, recoltarea strugurilor, producerea vinurilor cu denumire de origine controlata;
- obţinerea de soiuri noi şi selecţii clonale valoroase de struguri pentru masă şi vin cu însuşiri productive şi de calitate superioară celor existente;
- cerceteaza, experimenteaza si aplica metodele de valorificare superioara a terenurilor slab productive si de combatere a eroziunii solului;
- execută studii privind zonarea soiurilor de viță de vie în arealele viticole din zona de influență;
- stabileste solutii economice de intretinere a solului si de irigare a plantatiilor viticole;
- elaborează sistemele de combatere integrata a bolilor si dăunătorilor vitei de vie;
- perfectioneaza solutiile de mecanizare si completarea sistemei de masini si unelte pentru întreținerea plantatiilor viticole si producerea materialului saditor viticol;
- elaboreaza tehnologii noi sau modernizate de producere a materialului saditor viticol certificat liber de virusuri si fitoplasme;
- stabileste momentul optim de recoltare si vinificare a strugurilor pe soiuri si centre viticole;
- elaboreaza tehnologii noi de producere a vinurilor curente de masa, IG si DOC, precum si a bauturilor alcoolice si nealcoolice din struguri si fructe;
- experimenteaza si elaboreaza noi metode de analiza si control a vinurilor si bauturilor alcoolice si nealcoolice;
- îndrumă cadrele tehnice din zona de influenţă în vederea aplicării tehnologiilor recomandate şi acordă asistenţă tehnică producătorilor particulari;
- executa prin laboratorul propriu analize fizico-chimice pentru variantele experimentale produse in cadrul statiei de micovinificatie;
- participă şi contribuie efectiv la perfecţionarea pregătirii profesionale a viticultorilor si vinificatorilor prin demonstraţii, consultaţii, conferinţe de specialitate, workshop-uri etc.;
- se informeaza prin intermediul internet-ului asupra programelor nationale si internaţionale de cercetare şi realizează teme de cercetare cu colaboratori interni si externi, în vederea modernizării productiei viti-vinicole.
Principalele relaţii ale sectorului de cercetare.
1. Participă la competiţii privind obţinerea fondurilor necesare finanţării şi desfăşurării proiectelor de cercetare sau temelor sectoriale, pentru dotarea laboratoarelor şi câmpurilor experimentale şi împreună cu  sectorul de dezvoltare verifică în producţie, rezultatele experienţelor, în vederea generalizării lor în sectoarele de producţie din zona de influenţă. Primeşte observaţii asupra comportării în producţie a tehnologiilor recomandate;
2. Transmite prin intermediul Direcției Județeană Agricolă Alba recomandări privind tehnologiile de înfiintare a plantaţiilor viticole şi de întreţinere a viilor pe rod, precum şi de prelucrare a strugurilor şi obţinerea produselor vinicole, Societăţilor Comerciale cu profil viti-vinicol, Asociaţiilor viticole sau producătorilor particulari;
3. Pentru implementarea rezultatelor cercetării în producţie elaborează tehnologii, recomandări, pliante, broşuri, comunicări, organizează loturi demonstrative, instructaje, mese rotunde, workshop-uri, activităţi de consultanţă cu producătorii viti-vinicoli din zona de influenţă;
4. Contribuie împreună cu Directia Judeteană Agricolă Alba la implementarea măsurilor prevăzute în strategia MADR de dezvoltare a sectorului viti-vinicol;  
5. Participă prin specialisti la elaborarea unor acte normative ce privesc alinierea sectorului viti-vinicol din tara noastră la cerinţele U.E. 
Secretariatul științific și laboratoarele de cercetare:
-sunt subunități ale stațiunii, fără personalitate juridică, formând împreună sectorul de cercetare;
-îşi desfăşoară activitatea pe bază de plan tematic și proiecte independente de cercetare, fiecare tema sau proiect prezentând deviz de cheltuieli pe elemente;
-îşi completează veniturile prin contracte suplimentare de venituri proprii şi prin alocarea unei părţi din profitul rezultat din activitatea de dezvoltare;
-fondurile necesare activităţii de cercetare se centralizează într-un buget de venituri şi cheltuieli care se aprobă de Consiliul de administraţie;
-urmăresc realizarea temelor, proiectelor, programelor de cercetare  şi bugetul de cheltuieli aprobat pentru realizarea acestora;
-folosesc integral, raţional şi eficient laboratoarele din dotare cu aparatura şi utilajele aferente, câmpurile experimentale, plantaţiile viticole etc.;
-organizează şi iau toate măsurile pentru aplicarea legislaţiei de sanatate și securitate în muncă, situații de urgență şi protecţia mediului;
Laboratoarele de cercetare ştiinţificã sunt direct subordonate directorului ştiinţific.
 
Stația de vinificație
        Este  subunitate a stațiunii care aplicã în productie rezultatele obtinute de cercetare, își desfasoarã activitatea pe baza  planului de productie, venituri si cheltuieli pentru toate activitãtile (vinificare primarã, condiţionare şi învechire vinuri, obţinerea distilatului din vin, a rachiului din drojdie şi din vin, a altor produse obţinute din struguri sau din subproduse ale acestora), aprobat de conducerea unitãtii.
Seful activității de vinificare are în principal urmãtoarele atribuţii:
conduce, îndrumã si controleazã activitatea subordonaților;
întocmeste împreunã cu directorul științific și directorul economic planul de producție anual şi bugetul de venituri si cheltuieli;
urmãreste realizarea produselor (vinuri, distilate de vin, rachiu de drojdie etc.) cuprinse în program;
elaboreazã și propune spre aprobare programe operative de lucru;
asigurã instruirea personalului permanent şi sezonier privind respectarea normelor de sãnãtate şi securitate în muncã şi situaţii de urgenţã;
propune mãsuri privind restructurarea activitãtii de vinificare în scopul ridicãrii productivitãtii muncii, a economisirii materiilor si materialelor;
aplicã noi metode de conducere si organizare potrivit cunostintelor si
experientei proprii, elaboreazã strategii privitoare la activitatea de vinificare si le prezintã spre analizã si aprobare conducerii unitãtii;
pune la dispozitia Consiliului de administratie, la solicitarea acestuia, documente si informatii în vederea efectuãrii controalelor referitoare la modul cum sunt aduse la îndeplinire hotãrârile adoptate de cãtre acesta;
asigurã conservarea si folosirea integralã și raționalã a mijloacelor fixe, a
mijloacelor materiale și bãnesti puse la dispoziție;
informeazã urgent conducerea unitãtii de producerea unor calamitãti;
asigurã condiții pentru respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă, protecția mediului, prevenirea și stingerea incendiilor;
verificã și certificã exactitatea și realitatea datelor înscrise în documentele
referitoare la consumul de materii si materiale, carburanti, energie, folosite în procesul de productie si a altor cheltuieli fãcute;
se preocupã de restrângerea cheltuielilor activitatii de vinificare fãrã ca
aceasta sã aibã repercursiuni asupra productiei;
se preocupã de îmbunãtãtirea continua a produselor obtinute din vinificare
pentru a permite valorificarea corespunzãtoare a acestora;
se preocupã de respectarea tehnologiilor, recomandate la nivelul tehnicii moderne în vederea eficientizãrii activitãtii;
respectã prevederile Regulamentului de organizare si functionare al
unitãtii, Regulamentului de ordine interioara, ale Contractului colectiv de muncã;
executã si alte sarcini trasate de conducerea unitãtii.
Limitele de competenţã ale şefului activitatii de vinificare sunt urmãtoarele:
  a) decizii, aprobãri:   - programul modificat sau prelungit de lucru;
                                  - programarea și efectuarea concediilor de odihnã.
 b) avizãri, propuneri: - cereri de concediu de odihnã sau fãrã platã;
                                     - angajãri sau transferãri de personal;
                                     - sanctionarea cazurilor de indisciplină;
                                     - casarea mijloacelor fixe.
   Seful activitatii  de vinificare rãspunde de :
executarea întocmai a atributiilor, sarcinilor si lucrãrilor prezentate mai sus;
realizarea integralã, ritmicã, cantitativã si calitativã a productiei prevãzut în planul de productie;
utilizarea volumului de cheltuieli aprobat;
integritatea si utilizarea rationalã si eficientã a întregului patrimoniu al complexului de vinificatie;
respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă, situaţii de urgenţa şi protectia mediului;
mentinerea în stare de functionare a masinilor si instalatiilor;
exactitatea și corectitudinea datelor înscrise în documentele semnate;
executarea lucrarilor la timp si de calitate;
abaterile disciplinare ale subordonatilor;
legalitatea deciziilor, aprobãrilor si mãsurilor adoptate pentru îndeplinire atribuțiilor de serviciu.
 
Aparatul funcţional.
Are în componenţa sa urmãtoarele compartimente:
Compartimentul  Audit; 
Compartimentul Resurse umane – salarizare – administrativ;
Compartimentul Juridic;
Compartiment Achiziții-publice;
Compartimentul juridic 
       Activitatea Compartimentului Juridic este realizata de Consilierul Juridic, care asigură apărarea drepturilor și intereselor legitime ale unității în conformitate cu Constituția și legile țării.
Compartimentul juridic prin Consilierul Juridic este subordonat directorului Stațiunii .
Consilierul juridic realizeaza în cadrul stațiunii următoarele activități :
          -  consultații și cereri cu caracter juridic în toate domeniile dreptului  ;
          - redactarea de opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea stațiunii ;
          - redactarea proiectelor de contracte, precum și negocierea clauzelor legale contractuale ;
         - asistența juridică ;
         - consultanța juridică ;
         - reprezentarea juridică a stațiunii ;
         - redactarea de acte juridice, atestarea identității părților a consimțământului, a continutului și a datei actelor încheiate care privesc stațiunea (contracte de orice fel, convenții și altele);
          - avizarea și contrasemnarea actelor cu caracter juridic ;
          - verificarea legalitatii actelor cu caracter juridic si administrative primate spre avizare ;
       - semnare la solicitarea conducerii, în cadrul reprezentării, a documentelor cu caracter juridic emanate de la stațiune ;
           Consilierul juridic nu poate asista sau reprezenta părți cu interesele contrare stațiunii ;
        Raportul dintre consilierul juridic și stațiune nu poate fii stânjenit sau controlat decât în conditiile Legi nr. 514/2003 și ale Statutului profesiei ;
       Consilierul juridic acorda consultanță, opinia sa fiind consultativa și totodata asigura apararea drepturilor și intereselor legitime ale stațiunii în conformitate cu Constitutia si legile tarii;
         Consilierul juridic formuleaza punctul sau de vedere potrivit prevederilor legale si a crezului sau profesional. Manifesta independenta în relatia cu organele de conducere ale stațiunii, precum și cu orice alte persoane din cadrul acesteia; punctul de vedere formulat de catre consilierul juridic în legatura cu aspectul juridic al unei situații nu poate fi schimbat sau modificat de către nici o persoana ;
         Consilierul juridic nu poate fii supus nici unei presiuni din partea conducerii stațiunii sau din partea oricarei alte persoane juridice de drept public ori privat sau persoane fizice din cadrul stațiunii sau din afara acesteia .
         Consilierul juridic nu se pronunță asupra  aspectelor economice tehnice sau de alta natura, cuprinse în documentul avizat ori semnat ;
         In cadrul atributiei de reprezentare a stațiunii în fata instantelor judecatoresti, consilierul juridic este obligat sa respecte solemnitatea ședințelor de judecată și să nu foloseasca expresii jignitoare față de completul de judecata, față de ceilalti consilieri juridici, avocati sau fata de părtile din proces.
         Consilierul juridic este obligat să țina următoarele evidente :
Registru de evidenta privind orice situatie litigioasa cu care a fost sesizat, cu privire la identitatea partilor, a continutului si a datei actelor.
       Consilierul juridic este obligat sa respecte prevederile art.57 al alin.1 și din statutul profesiei. Consilierul juridic răspunde de indeplinirea sarcinilor cuprinse în prezentul regulament care sunt conforme cu sarcinile stabilite prin statutul profesiei iar din punct de vedere administrativ are toate drepturile si obligatiile stabilite pentru personalul salariat prin ROF , RI , CCM.
Organizarea  şi normarea  muncii :
face propuneri de modificare și completare a regulamentului de organizare şi funcţionare, Regulamentui intern și a Contractului Colectiv de muncă încheiat la nivelul unității, iar după aprobare răspunde de aplicarea prevederilor acestora; urmăreşte actualizarea acestora  ori de câte ori este cazul;
asigură aducerea la cunoştinţa tuturor compartimentelor din stațiune a sarcinilor ce le revin;
Compartiment resurse umane – salarizare - administrativ 
             Colaboreaza cu celelalte sectoare de activitate la elaborarea și fundamentarea temeinică a perfectionarii muncii, asigurarea necesarului de personal pe meserii, funcții și specialități, corespunzator planurilor de productie și investiții. Este subordonat directorului stațiunii ;
Acest compartiment are atributii și răspunderi în urmatoarele domenii
Resurse umane 
1.răspunde de organizarea examenelor si concursurilor pentru încadrarea si promovarea în munca a personalului precum și verificarea îndeplinirii de către solicitanti a conditiilor prevazute de lege ;
2.răspunde de verificarea încadrarii personalului din stațiune, conform Organigramei ;
3.efectueaza lucrări privind evidenta și miscarea personalului ;
4.eliberează adeverinte solicitate de personal privind calitatea de persoana încadrata în muncă;
5.ține registrul de evidenta salariatilor ;
6.întocmește contractele individuale de munca și actele aditionale la acestea;
7.ține evidența concediilor de odihna ;
8.participa la programe de instruire anuale și răspunde de organizarea cursurilor interne sau externe;
9.urmărește actualizarea fișele de post (ori de cate ori este nevoie);
10.întocmeste și prezinta spre analiza și aprobare  statul de functii si organigrama ;
11.asigura aducerea la cunoștiința a tuturor compartimentelor din Statiune a sarcinilor ce le revin;
12.îndeplinește și alte atribuții dispuse de directorul Stațiunii.
 
 
 
 
 
 
Activitatea de securitate si sanatate a muncii, situații de urgenta.
           Activitatea se desfăşoară în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006 şi Legii nr. 307/2006.
1.controlează respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă şi situaţii de urgenţă în toate compartimentele stațiunii;
2. controlează modul de utilizare a fondurilor repartizate pentru activitatea de protectia muncii ;
3.propune măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă şi ale îmbolnăvirilor profesionale;
4.participă la recepţia obiectivelor noi privind modul cum au fost asigurate măsurile de securitate şi sănătate în muncă şi situaţii de urgenţă;
5.urmăreşte obţinerea autorizaţiilor de funcţionare ale statiunii ;
6.întocmeşte proiectul planului de măsuri în domeniul securitate şi sănătate în muncă şi situaţii de urgenţă şi urmăreşte realizarea acestuia;
7.organizează instructaje şi examinări pe linie de securitate şi sănătate în muncă şi situaţii de urgenţă a cadrelor cu atribuţii în acest domeniu;
8.întocmeşte materialele necesare pentru analiza activităţii de securitate şi sănătate în muncă şi le prezintă spre aprobare directorului;
9.informează operativ conducerea şi Inspectoratul de securitate şi sănătate în muncă şi situaţii de urgenţă asupra producerii accidentelor de muncă;
10..analizează modul în care s-au întocmit dosarele de cercetare a accidentelor de muncă cu incapacitate temporară de muncă;
11.controlează realizarea masurilor stabilite cu ocazia cercetării accidentelor de muncă;
 
În activitatea lor, Compartimentul de resurse umane – salarizare - administrativ este subordonat Directorului stațiunii. Personalul din cadrul compartimentului pote executa şi alte atribuţii în domeniile lor de activitate specifice stațiunii, care sunt dispuse de conducere sau care decurg din actele normative în vigoare privind activitatea unității.
C ) Compartimentul Achiziții publice
Atributii ale compartimentului :
           1.verifica existenta si corectitudinea referatelor de necesitate întocmite de compartimente ;
           2.încadreaza bunurile si serviciile pe coduri C.P.V si elaboreaza documentatia de atribuire conform prevederilor legale ;
            3.întocmeste notele fundamentale privind alegerea procedurii ;
        4.elaboreaza Programul anual al Achizitiilor publice pe baza necesitatilor și prioritatilor comunicate de compartimentele Stațiunii ;
5.urmăreste actualizarea Planului de Achizitii publice în functie de necesitati și de prevederile bugetare ;
6.participă la elaborarea contractelor de achizitii publice precum și la aplicarea și finalizarea procedurilor de atribuire ;
           7. îndeplineste operatiile referitoare la publicitate, conform prevederilor legale în vigoare;
           8. constituie și păstreaza dosarul de achizitii publice ;
ține evidenta intrarii mijloacelor fixe, încadrarea acestora pe grupe si coduri de clasificare conform legii ;
 
D)Compartimentul financiar-contabil
              Îndeplineşte atribuţii ce revin pe linie financiar-contabilă şi de control financiar intern pentru activitatea de la SCDVV BLAJ .
               Controlează activitatea finaciar-contabilă a laboratoarelor, fermelor  si compartimentelor aflate structura organizatorica a statiunii.
                Este subordonat Directorului economic și asigura îndeplinirea sarcinilor ce revin unitatii din punct de vedere financiar contabil, buget- finante ;
                Asigură îndeplinirea sarcinilor ce revin unităţii din punct de vedere financiar contabil, buget-finanţe.
Are atribuţii şi răspunderi în următoarele domenii:
           - planificare financiară, buget-finanţe;
           - analize economice şi urmărirea realizării indicatorilor financiari pentru statiune ;
            - finanţarea activităţilor de cercetare, dezvoltare-producţie, investiţii ;
            - contabilitatea unităţii şi controlului financiar intern ;
Planificare financiară
     a)asigură prin bugetul de venituri şi cheltuieli fondurile necesare desfăşurării ritmice a activitãţii de cercetare-dezvoltare, şi a investiţiilor, răspunzând de aplicarea unui regim de economie;
          b)întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al stațiunii ;
     c)răspunde de defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari asigurând încadrarea în indicatorii anuali aprobaţi şi corelarea acestora cu indicatorii tehnici;
          d)întocmeşte împreună cu celelalte compartimente, planul de credite şi de casă;
     e)răspunde de asigurarea cerinţelor privind efectuarea plăţilor, pe baza documentelor justificative legal întocmite;
         f)ia măsuri, împreună cu celelalte compartimente, pentru determinarea necesarului de mijloace circulante, urmărind realizarea activităţilor cu un consum cât mai redus de fonduri băneşti;
         g)ia măsuri, împreună cu toate compartimentele, ca unitatea să-şi desfăşoare activitatea astfel încât să asigure acoperirea cheltuielilor de producţie şi de circulaţie pe seama veniturilor şi să obţină rezultate financiare care să îi permită restituirea la termenele stabilite a creditelor contractate.
        h)mobilizează rezervele existente şi răspunde pentru rezultatele activităţii financiare a institutiei;
       i)asigură respectarea strictă a nivelului cheltuielilor stabilite prin BVC, ia măsuri şi urmăreşte creşterea eficienţei şi eliminarea pierderilor;
           j)analizează activitatea economico-financiară pe bază de bilanţ, propune măsuri concrete şi eficiente pentru îmbunătăţirea continuă a activităţii economico-financiare;
      k)trimestrial, analizează activitatea economico-financiară şi informează Consiliul de administraţie;
             l)asigura desfăsurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu furnizorii şi beneficiarii şi stabileşte, măsuri corespunzătoare pentru încasarea într-un termen cât mai scurt a produselor livrate, a lucrărilor executate sau serviciilor prestate;
           m) asigură plata la termen a sumelor care constituie obligaţia unităţii faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, alte bugete, taxe şi a obligaţiilor faţă de terţi;
n) ia măsuri pentru realizarea resurselor proprii destinate finanţării investiţiilor (amortismente, profit, casări, vânzări ş.a.).
 
Contabilitatea unităţii şi controlul financiar preventiv
       a)răspunde de organizarea şi funcţionarea în bune condiţii a contabilităţii valorilor patrimoniale; organizeazã şi ţine contabilitatea de gestiune;
           b)asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile privind: imobilizările necorporale, corporale şi financiare, calculul amortizării acestora, mijloacele circulante, cheltuielile de producţie sau circulaţie şi calculul costurilor, mijloacele băneşti şi împrumuturile bancare, fondurile proprii şi alte fonduri; debitorii, creditorii şi alte decontări; investiţiile, veniturile, rezultatele financiare etc.;
             c)asigură respectarea cu stricteţe a prevederilor legale privind integritatea patrimoniului şi ia toate măsurile legale pentru reîntregirea acestuia în cazul în care a fost păgubit;
      d)organizează inventarierea periodică a tuturor valorilor patrimoniale şi urmăreşte definitivarea şi înregistrarea potrivit legii, a rezultatelor inventarierii;
        e)întocmeşte lunar balanţa de verificare pentru conturile sintetice şi cele analitice şi urmăreşte concordanţa dintre acestea;
      f)întocmeşte situaţia principalilor indicatori economico-financiari lunar şi trimestrial, bilanţul contabil anual şi coordonează întocmirea raportului explicativ la acesta;
       g)prezintă spre aprobare Consiliului de administraţie bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi raportul explicativ, participă la analiza rezultatelor economice şi financiare pe baza datelor de bilanţ şi urmăreşte modul de ducere la îndeplinire a sarcinilor ce-i revin din procesul-verbal de analiză;
      h)exercită, potrivit legii, controlul financiar preventiv privind legalitatea, necesitatea, oportunitatea şi economicitatea operaţiunilor.
Functii de conducere: director, director știintific, director economic, director tehnic.
Functii de executie : CS  I , CS II , CS III , CS , AC – Studii superioare  inginer,    consilier juridic, economist, inspector achizitii, inspector resurse umane, technician, contabil,  AC – Studii medii, laborant, muncitor calificat, muncitor necalificat;
                 Salarizarea se face conform prevederilor legislatiei în vigoare privind salarizarea personalului contractual din institutiile publice indiferent de modul de finanțare .
 
CAP.VII .BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI SI ADMINISTRAREA ACESTUIA Relatii financiare.
              SCDVV BLAJ întocmeste anual buget de venituri si cheltuieli, bilantul contabil și cont de profit si pierderi, pentru activitatea proprie potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice, analizeazã şi avizează bilanţul contabil şi raportul de gestiune ale staţiunilor coordonate le centralizeazã şi le trimite spre aprobare, la ASAS în termen util. 
  Bilantul contabil al activitătii proprii se supune avizãrii Consiliului  de administraţie al statiunii, dupã care se înainteazã ASAS spre aprobare.
              Veniturile si cheltuielile statiunii, se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar în parte.
              Finantarea statiunii se realizeaza din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat  prin bugetul ASAS Bucuresti, potrivit prevederilor legislației în vigoare.
              Din veniturile realizate, Statiunea acoperã toate cheltuielile evidentiate în costuri, potrivit legii.
Partea de venituri rãmasã dupã acoperirea cheltuielilor și constituire a fondurilor proprii în efectuarea plãtilor prevãzute de lege, reprezintã profitul (excedentul). Acesta se foloseşte pentru finanţare activitãţii proprii de cercetare şi pentru retehnologizare.
Salariile individuale ale personalului unitatii se stabilesc în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respective Legea nr.153/2017 si a actelor normative anuale care reglementeaza salarizarea personalului platit din fonduri publice .
Salariul de bazã al directorului se stabileşte prin decizia ASAS, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
Statiunea hotãrãste cu privire la investitiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finantarea efectuându-se din surse proprii, precum si din surse bugetare prin ministerul coordonator al ASAS.
În cazul investitiilor, altele decât cele prevãzute de art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul de stat limita de finantare se aprobã odatã cu legile de adoptare ale acestora, iar statiunea are obligatia ca în executia bugetului de venituri si cheltuieli sã se încadreze în alocatiile bugetare aprobate.
Executia investitiilor prevãzute se adjudecã pe bazã de licitatie publicã potrivit legii care reglementeazã achizitiile publice.
Operatiunile de încasãri și plãți  prin conturi bancare și casierie, se fac în conformitate  cu prevederile  legale aflate în vigoare.
SCDVV BLAJ poate efectua operatiuni directe de comert exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operatiunile de încasãri si plãti cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare  deschise la unitatile bancare  specializate, cu sediul in Romania .
SCDVV BLAJ are organizat controlul financiar preventiv, controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 
CAP.VIII . REGLEMENTAREA LITIGIILOR
Litigiile Stațiunii cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecatã române competente prin adresare directã.
 
CAP. IX . DISPOZITII FINALE
           Prezentul regulament de organizare și functionare a fost analizat şi avizat de Consiliului de administraţie și se aprobă  de către Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice.
Modificãrile si completãrile Regulamentului de organizare si functionare se pot face ori de câte ori apar noi reglementări legale care se referă la activitatea Statiunilor de cercetare, la iniţiativa Consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative în vigoare, şi aprobarea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice.
Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare se aplicã reglementãrile care, potrivit dispozitiilor legale, sunt aplicabile statiunilor de cercetare.
Conducerea Statiunii, în sprijinul activităţii sale poate numi prin decizii comisii pe domenii de activitate.
Cunoaşterea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare este obligatorie la toate nivelele ierarhice.
Atribuţiile şi răspunderile compartimentelor de muncă din prezentul Regulament de organizare şi funcţionare se aduc la îndeplinire de către salariaţii unităţii, fiind evidenţiate în fişele postului şi documentele  care fac parte integrantă din acest Regulament .
 
 
 
 
Prezentat și aprobat în ședința Consiliului de Administrație din 14.04.2025
 
 
 
 
                DIRECTOR ,
                                                 Dr.Ing. Tomoiagă Liliana Lucia
 
 
 
 
 

 

Regulament de organizare şi funcţionare al Consiliului de Administraţie

al  SCDVV Blaj

            Consiliul de administratie este organul de conducere al SCDVV Blaj şi este format din 7 membrii.Structura Consiliului de administraţie este următoarea :

  • 1 preşedinte ;
  • 4 membri ;

Din Consiliul de administratie fac parte de drept:

  • directorul staţiunii – presedinte ;
  • un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale ;
  • un reprezentant al Academiei de Stiinţe Agricole şi Silvice ;
  • preşedintele Consiliului ştiinţific – secretarul ştiinţific;

            În Consiliul de administraţie al staţiunii fac parte şi doi salariaţi propuşi de directorul staţiunii.

 

Numirea Consiliului de administraţie se face prin decizia Preşedintelui ASAS pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.

Revocarea membrilor Consiliului de administraţie se face de către Preşedintele ASAS, la propunerea directorului staţiunii, pentru abateri sau pentru neîndeplinirea îndatoririlor ce le revin. Absenţa nemotivată la 3 şedinţe consecutive implică revocarea din funcţie.

Membrii Consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţiile de la care provin precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.

Reprezentaţii de drept sunt membrii ai Consiliului de administraţie numai pe perioada când aceştia sunt salariaţii instituţiilor respective.

Persoanele numite ca membri ai Consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două Consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.

Sunt incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul (soţia), copii ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelasi profil sau cu care institutul se află în relaţii comerciale directe.

La şedinţele Consiliului de administraţie pot fi invitate şi alte persoane din institut sau din afară, care au tangenţă cu problema pusă în discuţie, fără a avea drept de vot.

Atribuţiile Consiliului de administraţie, în principal, sunt:

a)aprobă, la propunerea Consiliului ştiinţific/secretarului ştiinţific, strategia şi programele de cercetare - dezvoltare ale staţiunii, de introducere a unor tehnologii performante şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală în domeniul cercetării viti-vinicole, de dotare a laboratoarelor şi a câmpurilor experimentale;

b)propune, fundamentat, modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a staţiunii, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;

c)analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi rectificarea de buget care se depune la ASAS în vederea aprobării, conform reglementărilor legale;

d)analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare ASAS şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de staţiune în anul precedent;

e)analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de staţiune şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;

f)analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de staţiune;

g)propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi asocierea în participaţiune sau închirierea unor bunuri din patrimoniul staţiunii, în condiţiile legii, cu aprobarea ASAS;

h)aprobă valorificarea activelor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;

i)aprobă volumul creditelor bancare;

j)aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;

k)propune, fundamentat, scoaterea la concurs a posturilor vacante şi a celor nou create în domeniul de cercetare – dezvoltare a staţiunii;

l)aprobă criteriile şi comisiile de concurs din componenţa staţiunii, pentru ocuparea posturilor vacante; 

m)analizeazã şi avizeazã rapoartele anuale privind activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare, de consultanţã şi asistenţã tehnicã a staţiunii;

n)avizeazã şi supune spre aprobare de cãtre ASAS propuneri de colaborare sau asociere în participaţiune sau în parteneriat public-privat cu alte unitãţi de cercetare, de învãţãmînt sau cu agenţi economici pentru realizarea de servicii sau activitãti de producţie, în scopul transferului rezultatelor activitãţii de cercetare – dezvoltare şi obţinerii de beneficii reciproce, potrivit ROF propriu şi  a prevederilor legale;

o)avizeazã organigrama, Statul de funcţiuni şi regulamentul de organizare şi funcţionare a staţiunii şi le supune aprobãrii ASAS;

 p)rãspunde faţã de ASAS pentru activitatea proprie şi pentru activitãţile de cercetare-dezvoltare desfãşurate;

r)aprobã fondul de premiere cuvenit personalului cu funcţii de conducere din cadrul staţiunii şi îl supune aprobãrii conducerii;

s)aprobă clasarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a bunurilor materiale;

ş)exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.

            Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza Regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de ASAS.

            Consiliul de administraţie hotărăşte în problemele privind activitatea staţiunii, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

            Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitatea unei treimi din numărul membrilor săi.

            Dezbaterile Consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către un membru desemnat  de ceilalti membri ai Consiliului de administratie.

            Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa Consiliului de administraţie poate fi reprogramată, având aceeaşi ordine de zi.

            Hotărârile Consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.

            La şedinţele Consiliului de administraţie pot participa, în calitate de invitati, un reprezentant al sindicatului  sau al salariaţilor în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. In situaţiile în care pe ordinea de zi se discută probleme cu caracter social, de reorganizare a institutului sau de concediere a personalului din staţiune, aceştia au dreptul la opinie dar nu au drept de vot.

            Membrii Consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului.

            Membrii Consiliului de administraţie care s-au împotrivit luării unor decizii ce s-au dovedit păgubitoare pentru staţiune nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de Procese verbale ale Consiliului de administraţie.

            Membrii Consiliului de administraţie care nu respectă prevederile de mai sus răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate staţiunii ca urmare acestui fapt.

            In primul trimestru al fiecărui an, Consiliul de administraţie prezintă ASAS un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate şi BVC pe anul în curs.

            Secretariatul Consiliului de administraţie este asigurat prin secretar numit prin decizia directorului general, dintre salariaţii institutului.

            Atribuţiile secretarului sunt următoarele:

            - primeşte materialele ce urmează să fie supuse discutării şi aprobării în şedinţe;

            - împreună cu preşedintele  întocmeşte orinea de zi a şedinţelor;

            - pune la dispoziţia membrilor Consiliului de administraţie ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii cu cel puţin cinci zile lucrătoare înainte;

            - anunţă membrii Consiliului de administraţie orice schimbare a datei şedinţelor ordinare, din motive obiective şi şedinţele extraordinare;

            - întocmeşte procesul verbal de şedinţă pe care îl semnează;

            - prezintă procesul verbal membrilor Consiliului de administraţie pentru a fi însuşit şi semnat;

            - redactează hotărârile şedinţelor Consiliului de administraţie, le prezintă preşedintelui pentru semnare şi le comunică compartimentelor sau salariaţilor care răspund de aducerea la îndeplinire;

            - menţionează pe fiecare material discutat hotărârea Consiliului de administraţie şi data şedinţei în care a fost luată;

            -îndosariază şi păstrează materialele supuse discuţiei şi aprobării Consiliului de administraţie;

            - redactează copii extras din Procesul verbal de şedinţă ori de câte ori este nevoie, precum şi alte documente asemenea;

            - păstrează secretul şedinţelor Consiliului de administraţie;

-prezintă numai cu aprobarea preşedintelui Consiliului de administraţie procesele

verbale de şedinţa ale Consiliului de administraţie persoanelor din instituţiile care solicită acest lucru.

CONSILIUL DE ADMINISTRATIE AL  S.C.D.V.V. BLAJ

PRESEDINTE,

Dr. ing. TOMOIAGĂ LILIANA-LUCIA

© 2003 - 2020 Statiunea de Cercetare si Dezvoltare pentru Viticultura si Vinificatie Blaj
Contact • Harta site • Conducere • Legislatie