Regulament de organizare şi funcţionare al Consiliului de Administraţie
al SCDVV Blaj
Consiliul de administratie este organul de conducere al SCDVV Blaj şi este format din 7 membrii.Structura Consiliului de administraţie este următoarea :
Din Consiliul de administratie fac parte de drept:
În Consiliul de administraţie al staţiunii fac parte şi doi salariaţi propuşi de directorul staţiunii.
Numirea Consiliului de administraţie se face prin decizia Preşedintelui ASAS pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
Revocarea membrilor Consiliului de administraţie se face de către Preşedintele ASAS, la propunerea directorului staţiunii, pentru abateri sau pentru neîndeplinirea îndatoririlor ce le revin. Absenţa nemotivată la 3 şedinţe consecutive implică revocarea din funcţie.
Membrii Consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţiile de la care provin precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.
Reprezentaţii de drept sunt membrii ai Consiliului de administraţie numai pe perioada când aceştia sunt salariaţii instituţiilor respective.
Persoanele numite ca membri ai Consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două Consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul (soţia), copii ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelasi profil sau cu care institutul se află în relaţii comerciale directe.
La şedinţele Consiliului de administraţie pot fi invitate şi alte persoane din institut sau din afară, care au tangenţă cu problema pusă în discuţie, fără a avea drept de vot.
Atribuţiile Consiliului de administraţie, în principal, sunt:
a)aprobă, la propunerea Consiliului ştiinţific/secretarului ştiinţific, strategia şi programele de cercetare - dezvoltare ale staţiunii, de introducere a unor tehnologii performante şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală în domeniul cercetării viti-vinicole, de dotare a laboratoarelor şi a câmpurilor experimentale;
b)propune, fundamentat, modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a staţiunii, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;
c)analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi rectificarea de buget care se depune la ASAS în vederea aprobării, conform reglementărilor legale;
d)analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare ASAS şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de staţiune în anul precedent;
e)analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de staţiune şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;
f)analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de staţiune;
g)propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi asocierea în participaţiune sau închirierea unor bunuri din patrimoniul staţiunii, în condiţiile legii, cu aprobarea ASAS;
h)aprobă valorificarea activelor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i)aprobă volumul creditelor bancare;
j)aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
k)propune, fundamentat, scoaterea la concurs a posturilor vacante şi a celor nou create în domeniul de cercetare – dezvoltare a staţiunii;
l)aprobă criteriile şi comisiile de concurs din componenţa staţiunii, pentru ocuparea posturilor vacante;
m)analizeazã şi avizeazã rapoartele anuale privind activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare, de consultanţã şi asistenţã tehnicã a staţiunii;
n)avizeazã şi supune spre aprobare de cãtre ASAS propuneri de colaborare sau asociere în participaţiune sau în parteneriat public-privat cu alte unitãţi de cercetare, de învãţãmînt sau cu agenţi economici pentru realizarea de servicii sau activitãti de producţie, în scopul transferului rezultatelor activitãţii de cercetare – dezvoltare şi obţinerii de beneficii reciproce, potrivit ROF propriu şi a prevederilor legale;
o)avizeazã organigrama, Statul de funcţiuni şi regulamentul de organizare şi funcţionare a staţiunii şi le supune aprobãrii ASAS;
p)rãspunde faţã de ASAS pentru activitatea proprie şi pentru activitãţile de cercetare-dezvoltare desfãşurate;
r)aprobã fondul de premiere cuvenit personalului cu funcţii de conducere din cadrul staţiunii şi îl supune aprobãrii conducerii;
s)aprobă clasarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a bunurilor materiale;
ş)exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza Regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de ASAS.
Consiliul de administraţie hotărăşte în problemele privind activitatea staţiunii, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitatea unei treimi din numărul membrilor săi.
Dezbaterile Consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către un membru desemnat de ceilalti membri ai Consiliului de administratie.
Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa Consiliului de administraţie poate fi reprogramată, având aceeaşi ordine de zi.
Hotărârile Consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
La şedinţele Consiliului de administraţie pot participa, în calitate de invitati, un reprezentant al sindicatului sau al salariaţilor în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. In situaţiile în care pe ordinea de zi se discută probleme cu caracter social, de reorganizare a institutului sau de concediere a personalului din staţiune, aceştia au dreptul la opinie dar nu au drept de vot.
Membrii Consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului.
Membrii Consiliului de administraţie care s-au împotrivit luării unor decizii ce s-au dovedit păgubitoare pentru staţiune nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de Procese verbale ale Consiliului de administraţie.
Membrii Consiliului de administraţie care nu respectă prevederile de mai sus răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate staţiunii ca urmare acestui fapt.
In primul trimestru al fiecărui an, Consiliul de administraţie prezintă ASAS un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate şi BVC pe anul în curs.
Secretariatul Consiliului de administraţie este asigurat prin secretar numit prin decizia directorului general, dintre salariaţii institutului.
Atribuţiile secretarului sunt următoarele:
- primeşte materialele ce urmează să fie supuse discutării şi aprobării în şedinţe;
- împreună cu preşedintele întocmeşte orinea de zi a şedinţelor;
- pune la dispoziţia membrilor Consiliului de administraţie ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii cu cel puţin cinci zile lucrătoare înainte;
- anunţă membrii Consiliului de administraţie orice schimbare a datei şedinţelor ordinare, din motive obiective şi şedinţele extraordinare;
- întocmeşte procesul verbal de şedinţă pe care îl semnează;
- prezintă procesul verbal membrilor Consiliului de administraţie pentru a fi însuşit şi semnat;
- redactează hotărârile şedinţelor Consiliului de administraţie, le prezintă preşedintelui pentru semnare şi le comunică compartimentelor sau salariaţilor care răspund de aducerea la îndeplinire;
- menţionează pe fiecare material discutat hotărârea Consiliului de administraţie şi data şedinţei în care a fost luată;
-îndosariază şi păstrează materialele supuse discuţiei şi aprobării Consiliului de administraţie;
- redactează copii extras din Procesul verbal de şedinţă ori de câte ori este nevoie, precum şi alte documente asemenea;
- păstrează secretul şedinţelor Consiliului de administraţie;
-prezintă numai cu aprobarea preşedintelui Consiliului de administraţie procesele
verbale de şedinţa ale Consiliului de administraţie persoanelor din instituţiile care solicită acest lucru.
CONSILIUL DE ADMINISTRATIE AL S.C.D.V.V. BLAJ
PRESEDINTE,
Dr. ing. TOMOIAGĂ LILIANA-LUCIA