Mail scdvv.blaj@asas.ro Telefon +40 258 711 623 Magazin Magazin Facebook SCVBlaj English

STAȚIUNEA DE CERCETARE ȘI DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURĂ ȘI VINIFICAȚIE BLAJ

  • DESPRE
    Istoric Organizare Documente de interes public
  • CERCETARE
    Laboratoare Publicații Realizări Consultanță
  • DEZVOLTARE
    Baza experimentală Aiud Baza experimentală Blaj Baza experimentală Crăciunel-Ciumbrud Crama
  • PROIECTE
    În derulare Rezultate
  • PRODUSE
    Pomicultură Viticultură Vinificație Portaltoi Altele
  • GALERIE
  1. Documente de interes public
  2. Lista documentelor de interes public potrivit legii 544/2001 & Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2021

Lista documentelor de interes public potrivit legii 544/2001 & Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2021

Lista documentelor de interes public pe categorii potrivit legii 544/2001 privind
accesul la informații de interes public:

- actele normative care reglementează organizarea și funcționarea SCDVV Blaj
Legislatie: Legea 45/2009 cu modif ulterioare Legea 72/2011, HG 243/2018, Legea 319/2003 privind Statutul personalului de cercetare, Protectia datelor, Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.14/1998, 

1.  Regulamentul de organizare și funcționare al SCDVV Blaj si Regulamentul intern;

2.  Organigrama SCDVV Blaj si statul de functii;


3. Planificarea activităților (Programul de activitate);


4.  Raportul de activitate anual;

-Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil:


 Bugetul;


 Bilanțul conturilor de cheltuieli și venituri;


 Lista Achizițiilor publice conform cerințelor legii 544/2001;


 Declarații de avere și de interese;


- Programele și strategiile proprii:


 Programul de activitate pe sectoare de activitate pentru fiecare an în parte
- alte documente produse și/sau gestionate de SCDVV BLAJ:


 Proiecte de cercetare, Publicațiile si strategii omologate de SCDVV BLAJ  destinate publicului (publicate în format deschis pe pagina web a instituției).

Modalitati de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă.
În conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 123 din 7 februarie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public:

ART. 32

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.

ART. 33

Persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă prevăzută la art. 32 în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 şi ale prezentelor norme metodologice.

ART. 34

În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se consideră lezat în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative. Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, de asemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii.

ART. 35

(1) Pentru analiza reclamaţiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr. 544/2001 şi ale prezentelor norme metodologice, la nivelul fiecărei autorităţi sau instituţii publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informaţiile de interes public.

(2) Comisia de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informaţiile de interes public va avea următoarele responsabilităţi:

a) primeşte şi analizează reclamaţiile persoanelor;

b) efectuează cercetarea administrativă;

c) stabileşte dacă reclamaţia persoanei privind încălcarea dreptului de acces la informaţiile de interes public este întemeiată sau nu;

d) în cazul în care reclamaţia este întemeiată, propune aplicarea unei sancţiuni disciplinare pentru personalul responsabil şi comunicarea informaţiilor de interes public solicitate. În cazul funcţionarilor publici culpabili comisia de analiză va informa despre rezultatul cercetării administrative comisia de disciplină a autorităţii sau instituţiei publice, care va propune aplicarea unei sancţiuni corespunzătoare, potrivit legii;

e) redactează şi trimite răspunsul solicitantului.

ART. 36

(1) Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului, în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevăzute la art. 7 din Legea nr. 544/2001.

(2) Scutirea de taxa de timbru pentru plângerea la tribunal şi recursul la curtea de apel nu include şi scutirea de la plata serviciilor de copiere a informaţiilor de interes public solicitate.

Model reclamatie administrativa 1 (descarca documentul in format pdf icon)

Model reclamatie administrativa 2 (descarca documentul in format pdf icon)

Model solicitare de informaţii de interes public (descarca documentul in format pdf icon

Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2021

                 Subsemnata Dr.Ing.Tomoiagă Liliana Lucia, în calitate de director și responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, prezint actualul Raport de evaluare internă pentru anul 2021, finalizat în urma aplicarii procedurilor de acces la informații de interes public în SCDVV Blaj, prin care apreciez că activitatea specifică a instituției a fost:

  • X Foarte bună
  • Bună
  • Satisfăcătoare
  • Nesatisfăcătoare

Îmi întemeiez aceste observații pe următoarele considerente și rezultate privind anul 2021:

  1. Resurse și proces
    1. Cum apreciați resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public?
  • X Suficiente
  • Insuficiente
  1. Apreciați că resursele materiale disponibile pentru activitatea de furnizare a informatiilor de interes public sunt:
  • X Suficiente
  • Insuficiente
  1. Cum apreciați colaborarea cu direcțiile de specialitate din cadrul instituției dumneavoastră în furnizarea accesului la informații de interes public:
  • Foarte bună
  • X Bună
  • Satisfăcătoare
  • Nesatisfăcătoare
  1. Rezultate
  2. Informații publicate din oficiu
    1. Instituția dumneavoastră a afișat informațiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare?
  • X Pe pagina de internet
  • La sediul instituției
  • În presă
  • În Monitorul Oficial al României
  • În altă modalitate: -
  1. Apreciați că afișarea informațiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesați?
  • X Da
  • Nu
  1. Care sunt soluțiile pentru creșterea vizibilității informațiilor publicate, pe care instituția dumneavoastră le-au aplicat?

                   -accesibilizarea site-ului www.scvblaj.ro.

  1. A publicat instituția dumneavoastră seturi de date suplimentare din oficiu, față de cele minimale prevazute de lege?
  • X Da, acestea fiind: comunicate de presă conținând materiale informative
  • Nu
  1. Sunt informațiile publicate într-un format deschis?
  • X Da
  • Nu
  1. Care sunt măsurile interne pe care intenționați să le aplicați pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?
  1. Informații furnizate la cerere

3.Menționați principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal: nu este cazul

                 4.Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?   

              nu este cazul

  • Informațiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informațiilor solicitate): nu este cazul

6.Reclamații administrative și plângeri în instanță

  1. Managementul procesului de comunicare a informațiilor de interes public

7.2. Creșterea eficienței accesului la informații de interes public

  1. Instituția dumneavoastră deține un punct de informare/biblioteca virtuala în care sunt publicate seturi de date de interes public ?
  • X Da
  • Nu
  1. b) Enumerati punctele pe care le considerati necesar a fi îmbunătățite la nivelul institutiei dumneavoastră pentru creșterea eficienței procesului de asigurare a accesului la informații de interes public: modernizarea sistemului informatic
  2. c) Enumerați măsurile luate pentru îmbunătățirea procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:
    • actualizare informațiilor pe site-ul instituției
    • evidențierea într-un mod cât mai vizibil a datelor de contact privind furnizarea de informații
    • crearea pe site-ul institutiei a unei rubrici dedicate solicitării informaților în baza Legii 544/2001.

 

 

                                                            Director,

                                           Dr.Ing. Tomoiagă Liliana Lucia

© 2003 - 2020 Statiunea de Cercetare si Dezvoltare pentru Viticultura si Vinificatie Blaj
Contact • Harta site • Conducere • Legislatie